Cavallino Rampante: 70 godina emocija i inspiracije

Radiosarajevo.ba
Cavallino Rampante: 70 godina emocija i inspiracije
/ Enzo Ferrari (Foto: Ferrari)
Nijedan drugi proizvođač automobila u proteklih 70 godina nije mogao tako inspirirati, probudti takve emocije. Čak i oni čijim "venama ne teče ni kap benzina" fascinirani su italijanskom ljepotom na četiri točka.

Opet, nijedan drugi brand u historiji automobilizma nije tako usko povezan s imenom svog osnivača. Rođen 18. februara 1898. u Modeni na sjeveru Italije Enzo Anselmo Ferrari dolazi iz porodice srednje klase. Svoj život podredio je automobilima i utrkivanju.

Postoji mnogo knjiga, dokumenata u kojima poslovni partneri, inženjeri, vozači, kupci, poznati novinari evociraju uspomene na Enza Ferrarija.

Jedni će reći da je 'Commendatore' imao "kompleksan karakter". Drugi će to opisati kao "ambivalentnu narav" – ko je uživao njegovo povjerenje imao je očinsku naklonost, dok su Ferrarijevi opozicionari i buntovnici mogli očekivati osvetoljubivost gazde.

Uživao je Enzo Ferrari u tome što je ljudima kroz automobile davao nove dimenzije luksuza, glamura, brzine. 

Enzo Ferrari je počeo karijeru kao aktivni vozač 18. oktobra 1919. na brdskoj trci Parma - Pogio di Percato. Njegova odlučnost impresionirala je Nicolu Romea, koji je 1920. angažirao Ferrarija kao fabričkog vozača Alfe. 

Odvezao je 40 utrka, ubilježio 10-ak pobjeda, no povukao je "ručnu" nakon pogibije Antonia Ascarija 1925. godine. S manje ambicija nastavio je voziti za Alfa Romeo, a paralelno s tim – 1. decembra 1929. – osnovao Società Anonima Scuderia Ferrari. Kada je okončao trkačku karijeru postao je jedan od rukovodilaca sportskog odjeljenja Alfe.

Buran je bio razvod između Alfe i Ferrarija 1939. godine. Milanska marka je stavila veto i četiri godine zabranila rad Enza Ferrarija na vlastitoj marki automobila.

Još kada su savezničke bombe uništile mali pogon Ferrarija u Modeni činilo se da je priča o automobilima Enza Ferrarija završena i prije nego je počela. No, poput Feniksa podiže se firma s simbolom propetog konjića. Enzo Ferrari premješta firmu sredinom 40-ih u Maranello, gdje je 1946. podignuta nova fabrika.

Neki za rođenje Ferrarija smatraju tu 1946. godinu, drugi 1947. kada je nastao prvi proizvod s propetim konjićem. Ferrari 125 C Sport je 1947. konstruirao bivši glavni Alfin inžinjer Gioacchino Colombo. On je napravio automobil kakav je Enzo Ferrari tražio – konkurentan model za trku "Mille Miglia", pokretan 1,5 litarskim V12 motorom.

Ostalo je historija. 'Cavallino Rampante' se 1950. uključuje u novopokrenuti Svjetski šampionat Formule 1, naredne sezone José Froilán González donosi prvu pobjedu Ferrariju u Silverstoneu. S 223 pobjede, 15 vozačkih i 16 konstruktorskih titula Ferrari je najuspješniji tim u historiji F1.

A gazda Enzo Ferrari je 1969. prodao većinski paket svoje kompanije Fiatu zadržavši prevlast nad trkačkim odjeljenjem. Umro je 14. augusta 1988. godine. Kompanija koju je osnovao iz godine u godinu ruši prodajne rekorde (7.664 isporučenih vozila u prošloj godini), pažljivo pazeći da masovnom proizvodnjom ne bude narušen ekskluzivitet marke Ferrari.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije