Smrtonosna opasnost: Kako se ski-cipela od 2,5 kg pretvara u đule mase 75 kg

Radiosarajevo.ba
Smrtonosna opasnost: Kako se ski-cipela od 2,5 kg pretvara u đule mase 75 kg
/ ADAC
Oboren naslon zadnje klupe, skije, skijaške cipele, kacige, ranci, sve je tu, spremno za ugodan zimski dan.

Da li je nešto zaboravljeno? Naravno, pravilno osiguranje skijaške opreme u prtljažnom prostoru. Test njemačkog automobilskog kluba ADAC pokazao je šta se dešava ako se teški i oštri predmeti skijaške opreme voze nedovoljno ili nikako osigurani u automobilu.

"Već pri frontalnom udesu brzinom od samo 50 km/h, skijaška cipela težine 2,5 kilograma pretvara se u đule mase 75 kg čime dostiže prosječnu ljudsku težinu", upozoravaju eksperti. Dok se putnici u okruženju pravilno osigurane skijaške opreme mogu iz udesa pri brzini od 50 km/h mogu izvući bez ikakvih povreda, dotle nepridržavanje pravila krije velike opasnosti.

Kako je obavljen test? U kompaktni karavan KIA Ceed, za potrebe testa, ubačena su dva para skija (svaki par težine po 5 kg), dva para skijaških cipela (2,5 kg po cipeli), sanke (4 kg), dva ruksaka (od 5 i 10 kg) kao i termos-boca (1,5 kg). Cijela zadnja klupa je preklopljena, a predmeti smješteni slobodno u prtljažni prostor.

"Pri udesu brzinom od 50 km/h predmeti dobiju 50 veću težinu od vlastite", upozoravaju eksperti. Sa brzinom se uvećava opasnost jer "dvostruko viša brzina stvara četiri puta jaču udarnu energiju". Na testu su se skije svojim oštrim vrhovima probile između prednjih sjedišta, sanke su otklizale prema naprijed i udarile u gornje područje ramena nasuprot vozačkog sjedišta a jedan ruksak uništio je prednju "šajbu".

Da može i drukčije pokazao je drugi test. Skije su učvršćene zakačkama i vezicama a drvena ploča štiti poleđinu suvozačakog sjedišta. Teške skijaške cipele su smještene u prostor za noge, ruksak leži osiguran ispod vezicama fiksiranih sanki. Pravilno osigurani, svi predmeti ostali su na svom mjestu i nisu predstavljali opasnost za putnike.

"Nekoliko minuta utrošenih za osiguranje tereta može u krajnjem slučaju spasiti život", kažu eksperti.

Test je pokazao koliko je važna tema osiguranje tereta. Značajan doprinos mogu dati i proizvođači automobila pa eksperti zahtijevaju bolje označavanje i uputstvo za pravilan utovar u korisničkoj knjižici.

Nevezano da li se radi o izletu na skijanje, odlasku u kupovinu i posjeti prodavnici namještaja, treba imati na umu:

Najmoderniji sigurnosni sistemi u automobilu ne mogu zaštiti od opasnog tereta smještenog u unutrašnjosti. Ima smisla stalno u autu nositi zakačke i vezice, barem zato što se mnoge kupovine dešavaju spontano. Naravno, može pomoći i krovni boks ili sličan nosač tereta.

I predstavnici medija trebaju objašnjavati na sve više nesreća čiji je uzrok neosigurani teret. Koliko puta smo u svakodnevnici čuli: "Nema potrebe za posebno osiguranje tereta jer ću voziti oprezno, na ionako kratkoj relaciji".

Nažalost, nesreće su nepredvidive, i bez obzira koliko vozila bila sigurnija, uvijek prijeti akutna opasnost od nekontroliranog kretanja neosiguranih predmeta prije i za vrijeme nesreće.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije