Vozili smo / Škoda Scala 1.0 TSI: Izdašni prostor, pametna rješenja, tehnika iz VW regala

27. 10. 2019. u 08:00:00 J. M.

Shares:0

Prije nešto više od 30 godina savezna Vlada bivše Jugoslavije donijela je uredbu o zamrzavanju cijena tadašnjih proizvoda, što je domaće privrednike bacilo u očaj. Bilo je nemoguće zamrznuti cijenu postojećeg proizvoda ako galopirajuća inflacija poskuplje repromaterijale i sve ostale elemente proizvodnje. Rješenje su pronašli u kreiranju fiktivnih novih proizvoda. Tako je dotadašnja Zastava 101/128, ponos jugoslovenske automobilske industrije, preko noći, uz nekoliko sitnih promjena postao "novi" model – Yugo Scala – naravno, s novom (višom) cijenom.

Teško da je ova priča bila poznata nekom od šefova Škode kada su novom hatchbacku odlučili dati ime Scala, ali mogu se naći neke poveznice s jugoslovenskim imenjakom. Jer, Škoda je u ponudi imala solidan hatchback Rapid Spaceback, ali su čelnici kompanije procijenili da je bolje kreirati potpuno novi proizvod koji će biti, recimo to tako, "pola stepenice iznad" Rapida i bliže rođaku iz koncerna – VW Golfu.

skoda_scala_test_002.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Osim pomame za SUV-ovima, drugi važan trend u automobilskoj industriji je rastezanje modela B-segmenta. Fiat Tipo, Peugeot 301, Citroën C-Elysée, Citroën C4 Cactus, Dacia Duster, Mazda CX-3, već spomenuta Škoda Rapid, sve su to modeli nastali na platformi automobila B-segmenta, ali su dužinom, stigli (i prestigli) brojna vozila Golf-klase. A Škodin odgovor na rast interesa za ovakvim modelima je Scala kao "bolji, veći, ljepši i opremljeniji Rapid Spaceback".

Izgled

Nova Škoda Scala može se pohvaliti izgledom, koji je preuzet od sportskog prototipa Vision RS. Široka prednja rešetka hladnjaka ističe se stilskim prednjim dijelom, s LED svjetlima na obje strane i to će biti obrazac za "lice" budućih modela Škode. Novost su straga zakrivljena svjetla, među kojima crni logo Škode ponosno stoji na crnoj pozadini, umjesto logotipa marke.

skoda_scala_test_005.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Scala je prvi model češkog proizvođača izgrađen na VW-ovoj modularnoj platformi MQB-A0. Dužinom od 4,36 metra, Scala je za 10 cm nadmašila odlazeći VW Golf VII, ima 3 cm duži međuosovinski razmak (2,65 metara), širina je podjednaka (1,79 metara), a jedino visinom zaostaje 3 cm.

Unutrašnjost

Kao i kod ostalih modela Škode, najveći adut enterijera Scale je prostornost. Dugačak međuosovinski razmak otvorio je, za klasu nenadnamašnu, "slobodu" za koljena na stražnjoj klupi, a prostor za glavu nije narušila ni umjerena visina te padajuća linija krova.

Prednja sjedala su udobna iznad prosjeka klase, pružaju dobro držanje vozača i suvozača u zavojima. Jedino što bi se moglo poželjeti je malo više prostora između prednjih sjedišta i to je jedini dokaz da je Scala postavljena na rastegnutoj platformi B-segmenta.

skoda_scala_test_007.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Zato je prtljažnik od 467 litara najveći u segmentu, nadmašuje brojne limuzine, a sa preklopljenim stražnjim sjedištima raste na 1410 litara. U kabini je mnogo pregrada, duboka udubljenja na vratima, džepovi na zadnjim sedištima prednjih sedišta i 6-litarski suvozački pretinac.

Materijali u unutrašnjosti vrlo su kvalitetni, a završna obrada precizna. Kokpit je uredan, u drugom nivou opreme Ambiente, negdje između tradicionalne "vozačke škole" i modernih digitalnih sistema. Da, instrumenti su klasični analogni, ali se na centralnoj konzoli nalazi veliki touch screen zaslon s komandama audio i klima uređaja.

skoda_scala_test_003.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Kao i svi moderni modeli Škode, Scala ima mnoštvo pametnih rješenja iz serije Simply Clever, poput kišobrana u vozačkim vratima, dvostruke podnice prtljažnike, strugača za led u unutrašnjosti poklopca rezervoara za gorivo, reflektujućeg prsluka skrivenog ispod vozačevog sjedišta…

Motor / mjenjač

Trocilindrični 1,0 litarski benzinac snage 115 "konja" trebao bi nositi najveći dio prodaje Scale u zapadnoj Europi. Kod nas trendovi male kasne, pa je neizvjesno hoće li mali benzinac uspjeti nadmašiti popularnog 1,6 litarskog dizelaša.

Ima sve preduslove za to, dobro povuče Scalu, raspolaže sa 200 Nm najvišeg obrtnog momenta, dovoljno je elastičan i ekonomičan. Scala 1.0 TSI do "stotke" ubrzava za manje od 10 sekundi, dok se prosječna potrošnja, čak i s agresivnom vožnjom, može se održavati na oko 6,5 litara na 100 km.

skoda_scala_test_004.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Poput svih 3-cilindraša, 1.0 TSI radi pomalo grubo, ima prepoznatljivi zvuk, ali sve to djeluje pozitivno, na trenutke daje osjećaj jurnjave kartingom.

Motor 1.0 TSI spregnut je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. "Šaltanje" je precizno, šesta brzina nešto duža, po mjeri vozača koji traže mirno krstarenje, nisku potrošnju goriva i niži nivo buke.

Vozne karakteristike

Vožnja Scale je ugodna i udobna, pogotovo ako nemate sportskih ambicija. Ovjes je relativno mekan i dobro apsorbira neravnine. Naginjanje u zavojima je uobičajeno za klasu, s predvidivim reakcijama na promjenu opterećenja.

skoda_scala_test_012.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Upravljač je iznad prosjeka klase i daje dobru povratnu informaciju, dok su kočnice (diskovi na svim točkovima) dorasle zadatku. Sve u svemu, Scala je voznim karakteristikama otišla korak ispred Rapida.

Cijena / oprema

Bazna Škoda Scala 1.0 TSI (95 KS) Active na bh. tržištu košta 28.454 KM, dok za testni model - Scala 1.0 TSi (115 KS) Ambiente – treba izdvojiti 31.584 KM.

Možda će biti pomalo razočarani oni koji se sjećaju prvih koraka Škode pod okriljem Volkswagena jer je baš prije nekoliko dana proslavljen jubilej – 25 godina od početka proizvodnje Felicije. Međutim, Škoda više nema razloga da kupce privlači niskom cijenom kao glavnim adutom.

skoda_scala_test_022.jpg - undefined

Radiosarajevo.ba

Testni model je dobro motoriziran i kompletno opremljen pa serijski dolaze, između ostalog, brojni vozački asistenti (pomoć pri kretanju uz brdo, Front Assist, LED automatska dnevna svjetla s funkcijom Coming home i Leaving home, Lane assist), LED stražnja svjetla, klima uređaj Climatic, multifunkcionalni upravljač, start-stop sistem, kožni volan i ručica mjenjača, infotainment sistem…

Zaključak

Nova Scala napada europska tržišta s tipičnim vrlinama Škode - izdašnim prostorom, motorima i tehnologijama iz regala Volkswagena, pametnim Simply Clever rješenjima. Zaboravite DSG mjenjač, gomile senzora, skupe opcije, Scala u osnovnim paketima pruža dosta za uloženi novac.

Tagovi: Škoda automobili VW

NEMA KOMENTARA