Priča o uspjehu Dacije: Od neugledne kompanije do globalnog igrača u 50 godina

J. M.
Priča o uspjehu Dacije: Od neugledne kompanije do globalnog igrača u 50 godina
Dacia je impresivno pokazala kako napraviti metamorfozu od istočnoblokovskog proizvođača automobilskih kopija u jakog globalnog igrača.

U avgustu rumunski brend slavi 50 godina proizvodnje, što je prilika da se podsjetimo historije Dacije.

INFOGRAFIKA: Dacia, historija kompanije koja je prije 50 godina počela proizvodnju

Kada je Nicolae Ceausescu u kasno ljeto 1968. godine, iz proizvodne hale izvezao prvi automobil Dacia 1100, ispunjena je vizija šefa rumunske države i partije.

Dacia 1100 - undefined

Dacia 1100

Pogon u Mioveniju, izgrađen 1943. godine, preimenovan je u Fabriku automobila Pitešti koja je strateškog partnera pronašla u francuskom Renaultu.

Nakon Dacije 1100, rumunske verzije Renaulta 8, stigla je Dacia 1300, kopija Renaulta 12, koja je uživala solidnu reputaciju u socijalističkom svijetui iza gvozdene zavjese.

Dacia 1310 Coupe - undefined

Dacia 1310 Coupe

Nakon što je istekao prvobitni ugovor o 10-godišnjoj suradnji s Renaultom, Dacia je nastavila proizvodnju Renaulta 12 i brojnih derivate tog modela. U istočnoj Europi Dacia je, zbog veza s Renaultom, imala bolji imidž od Škode, Lade, Wartburga, Trabanta…

Politički zemljotres u Rumuniji 1989. godine, otvaranje prema zapadu i priljev jeftinih polovnih automobila ostavili su traga u Piteštiju. Poslije kratkog flertovanja s koncernom PSA (Peugeot-Citroen), obnovili su staro prijateljstvo s Renaultom.

Fabrika Mioveni - undefined

Fabrika Mioveni

Godine 1999. godine, tadašnji rumunski predsjednik Emil Constantinescu i prvi čovjek Renaulta Louis Schweitzer potpisali su ugovor. Renault je kupio 51 posto akcija kompanije Dacia, da bi postepeno većinski paket Francuzi proširili na više od 90 posto.

Koji od dva partnera je imao više koristi od sporazuma? Priča o uspjehu je obostrana. Dacia je mogla otvoriti nova tržišta, doći do moderne tehnologije. Renault je dobio fabriku s kvalificiranim i jeftinim osobljem. 

Dacia Logan - undefined

Dacia Logan

Predstavljanje Dacia Logana 2004. godine pokazalo je glad kupaca širom svijeta za jeftinim automobilima. Dacia je postala zlatna koka za Renault kada je Rumunija pristupila zajedničkom tržištu Europske unije 2007. godine. 

Uklanjanje tarifnih i drugih barijera u trgovini pomoglo je Daciji, a jeftini rumunski automobile bili su ključni faktor da Renault uspješno prebrodi krizu u Europi krajem prošle decenije.

Dacia Duster II - undefined

Dacia Duster II

Renault je izvezao tehnički know-how za Rumuniju, investirajući u savremenu proizvodnu opremu i nove modele. 

Svako ko posjeti hale u Mioveniju danas je zapanjen visokim stepenom automatizacije proizvodnje, ali i dalje je na proizvodnji automobile i komponenti uposleno 17.700 "živih" radnika.

"Mjesečna plaća je znatno iznad prosječne za industrijske radnike u Rumuniji", kaže šef Groupe Renault Romania koja ima čak 1.500 dobavljača.

dacia_historija_008.jpg - undefined

Foto: Dacia

Skoro 314.000 vozila je napustilo rumunsku fabriku u 2017. godini, čemu treba dodati i pogone koji izrađuju vozila Dacia u Maroku, Kolumbiji, Argentini, Brazilu, Južnoj Africi, Iranu, Indiji…

Kvalitet i imidž branda tako su narasli da Renault nema problema staviti svoju značke na originalne modele Dacije kao što se dešava u Rusiji i Južnoj Americi. Dacia nastavlja rasti…

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije