EU / Od 2022. godine: Koje obavezne sisteme će imati novi automobili i privredna vozila

29. 03. 2019. u 11:31:00 J. M.

Shares:0

Europski parlament, Europsko vijeće i Europska komisija zajednički su odlučili da uvedu obavezu čitavog niza sistema pomoći vozačima u putničkim automobilima, kamionima i autobusima u zemljama EU.

Od 2022. godine sistemi bi trebali da se ugrađuju na sve nove modele vozila, a od 2024. za sve novoregistrovane kamione i autobuse. 

Obavezna upotreba novih tehnologija trebala bi pomoći u smanjenju broja poginulih i povrijeđenih u saobraćajnim nezgodama, kaže povjerenik EU za industriju Elżbieta Bieńkowska koja dodaje da 90 posto udesa nastaje zbog ljudske greške. 

Prije godinu dana, Komisija je predložila da određene mjere sigurnosti vozila budu obavezne, recimo, sistem za detekciju mrtvog ugla u kamionima i autobusima te upozorenje na umor vozača.

Napredne sigurnosne funkcije su dizajnirane da pomognu u smanjenju broja nesreća. Oni bi takođe otvorili put za umreženu i automatizovanu mobilnost. 

"Mnogi od naprednih sistema već danas postoje, ali su uglavnom rezervirani za luksuzne automobile. Želimo podići nivo sigurnosti za sva motorna vozila te prokrčiti put za umreženu i automatizovanu mobilnost budućnosti", rekla je Bieńkowska i dodala:

"Novim poboljšanim sigurnosnim elementima koji će postati obavezujući, bićemo u situaciji da dostignemo efekat sličan uvođenju prvih sigurnosnih pojaseva."

Među 30-ak sigurnosnih sistema čija se obavezna ugradnja traži, a moraju ih formalno odobriti Europski parlament i Europsko vijeće, nalaze se, između ostalih:

1. Upozorenje na umor i nagle poteze vozača (recimo, tokom korištenja mobitela u vožnji), inteligentni regulator brzine, kamera i senzori za vožnju unazad te "crna kutija" s podacima o nesreći. Obaveza ugradnje ovih sistema predviđena je za putnička vozila, laka komercijalna vozila, kamione i autobuse. 

2. Za putničke automobile i laka komercijalna vozila: Upozorenje o napuštanju kolovozne trake, napredniji kočioni asistent za slučaj opasnosti (samo za automobile) i sigurnosni pojasi isprobani na crash testu.

3. Za kamione i autobuse: Posebni zahtjevi za poboljšanje vidnog polja vozača autobusa i kamiona te uvođenje sistema koji će ih upozoriti da u mrtvom uglu imaju najugroženije učesnike u saobraćaju (biciklisti i pješaci), posebno pri skretanju.

 

NEMA KOMENTARA