Vozili smo / Kia Ceed 1.0 T-GDi: Nikad bolje prilagođen europskim vozačima

23. 03. 2019. u 07:41:00 J. M.

Shares:0

Od 2006. godine južnokorejski brend Kia nastoji ugroziti europske bestsellere u kompaktnoj klasi. Model Ceed u prve dvije generacije uspio se izboriti za mjesto pod suncem što je podiglo zahtjeve pred novi model.

Osnovna orijentacija ostala je nepromijenjena: Ceed III je nastao u razvojnom centru u njemačkom Frankfurtu, testiran je na europskim cestama i "zelenom paklu" Nordschleifea, a proizvodnja se nastavlja u slovačkoj Žilini. Jedino je ime prilagođeno lokalnim običajima jer je nestao apostrof i sada se Kia kompakt jednostavno zove Ceed.

Izgled

Treća generacija Ceeda kreće se između atraktivnog dizajna i uvjerljivih praktičnih kvaliteta. Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj K2-platformi, u hatchback izvedbi je 20 milimetara širi (1800 mm) i 23 milimetra niži (1447 mm) u odnosu na prethodnika.

Međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen (2650 mm), s 20 mm kraćim prednjim prevjesom (880 mm), dok je zadnji prevjes produžen za 20 mm (sada 780 mm).

kia_ceed_0002.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Ravne linije zamijenile su prijašnje okrugle rubove, prednja maska je evoluirala. "Tigrov nos" je nešto širi, otvor za protok zraka sada je niži, a linearne crne linije uokviruju "lice" koje podsjeća na perjanicu marke – Kia Stinger.

Novi model već u standardnoj opremi donosi LED dnevna svjetla u obliku kocki leda, profil karakteriziraju oštre, ravne linije, koje vizualno produžuju pokrov motora.

Unutrašnjost

Na ergonomiju se ne može požaliti. Kokpit je orijentiran vozaču, komande su logične i na dohvat ruke. Usprkos nižoj krovnoj liniji, Ceed pruža više prostora u predjelu glave za putnike sprijeda nego prije.

Preglednost i pozicija za sedenja su besprijekorni, vozač i suvozač imaju više nego dovoljno prostora, dok bi na stražnjoj klupi moglo biti usko za osobe više od 190 cm. Za svaku pohvalu: Visokokvalitetni materijali, odliučna završna obrada svakog detalja.

kia_ceed_0004.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Izuzetno logično strukturiran je multimedijalni sistem: Ekran osjetljiv na dodir nije jedan od najvećih, ali ispod njega su "pravi" tasteri za brzi pristup menijima. 

Novi Ceed u hatchback izvedbi ima prtljažnik zapremine 395 litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je niže nego prije što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno korisnicima omogućava podizanje ili spuštanje dna prtljažnika.

Motor / mjenjač

Trocilindrični turbo benzinac iz jednog litra zapremine izvlači respektabilnih 120 KS i ima maksimalni obrtni moment 172 Nm u širokom rasponu 1500-4000 obrtaja. Vozna dinamika je solidna, vibracije i buka su u skladu s najmodernijim malolitražnim prislino punjenim benzincima.

kia_ceed_0006.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Potrošnja goriva i pored prilično agresivne vožne minimalno je nadmašila fabrički prosjek od 5,2 litara na 100 km, a velike zasluge za to pripadaju preciznom start-stop sistemu.

Preciznošću se može pohvaliti i 6-stepeni manuelni mjenjač koji je dobro odmjeren za karakteristike motore. Hod ručice je kratak, pri agresivnoj vožnji omogućava brzo "šaltanje", ali i krstarenje u šestoj brzini na niskim obrtajima.

Vožnja / upravljivost

U vožnji Kia Ceed nije neudoban, ali je jasno orijentiran na dinamiku. Istina je da će veliki 17-colski točkovi osjetnije prenijeti neravnine s ceste u kabinu, ali stabilnost je izvanredna. Ceed predvidivo reagira na promjene opterećenja, podupravljivost je stalno pod kontrolom, ESP djeluje efikasno i diskretno.

kia_ceed_0005.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Sve u svemu, vozaču ostaje dosta prostora za uživa za upravljačem. Upravljač daje dobru povratnu informaciju, lagan je pri nižim brzinama, dovoljno direktan ako se poželi agresivnija vožnja. Kočnice su efikasne i dobro dozirane, osiguravaju Ceedu zaustavni put kraći od 35 metara pri brzini od 100 km/h.

Cijena / oprema

Testni model Kia Ceed 1.0 T-GDi Fresh košta 38.090 KM do registracije. Rezultat je to činjenice da zbog turbobenzinskog motora, koji se izrađuje u Južnoj Koreji, ova verzija ne može računati na preferencijalni status na bh. tržištu.

Poređenja radi, jednako opremljen Ceed s 1,4 litarskim atmosferskim benzincem (100 KS), koji se izrađuje u Slovačkoj, jeftiniji je skoro 6.000 KM, dok bazna verzija startuje na 25.990 KM.

kia_ceed_0009.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Kupci testne verzije dobijaju automobil koji malo koju želju ostavlja otvorenom jer se na popisu serijske opreme nalaze skoro svi mogući komforni i sigurnosni elementi, od upozorenja na umor vozača, sistema održavanja u traci, kamere za vožnju unazad, 17-colskih alu-točkova, multimedijalnog sistema s navigacijom, dvozonskog klima automatskog uređaja, prednjih i zadnjih LED svjetala…

Zaključak

Izgled, kvalitet i vozne karakteristike Kia je podigla na viši nivo, oprema Ceeda je bogatija, a vozni asistenti i multimedijalni sistemi prilagođeni aktuelnom trenutku.

Kia Ceed je kao nikad ranije usklađen sa zahtjevima europskih kupaca pa ne čudi što je automobil iz slovačke Žiline na uporednim testovima uglednih magazina pobijedio i najzvučnije konkurente s našeg kontinenta.

kia_ceed_0011.jpg - undefined

Infografika: Radiosarajevo.ba

NEMA KOMENTARA