Električni Renault Zoe: Vožnja po cijeni 3 KM na 100 kilometara

Jasmin Mržljak
Električni Renault Zoe: Vožnja po cijeni 3 KM na 100 kilometara
Vožnja električnog automobila ni u razvijenom svijetu nije jednostavna, a kamoli u BiH, gdje posjedovanje ovakvih vozila čak nije uvršteno u zakon.

To znači da nema ni govora o državnim poticajima za ekološki prihvatljivu vožnju što je ključni argument za nabavku još uvijek skupih strujnih zujalica. Dovoljno je reći da u BiH postoje tek tri brza punjača za dopunu baterija, dok ih je, poređenja radi, u Hrvatskoj - 200.

A kućna utičnica i dalje traži 8-10 sati za potpuno punjenje baterije.

Uz ovakva saznanja jasno je da Renault Zoe predstavlja egzotiku na našim cestama, čak i ako se zna da je riječ o jednom od najprodavanijih, zapravo prvom "narodnom" električnom automobilu koji je daleko jeftiniji od Tesle, Rimca, pa i BMW-a i3, e-Golfa…

Vozna autonomija i dostupne stanice punjenja su ono što određuje svakodnevnicu elektromobila. Koliko je težak put ekološki prihvatljive mobilnosti? To treba najprije izračunati. Iako Renault navodi maksimalnih 210 kilometara vozne autonomije radijus od 100 do 150 kilometara je mnogo realniji.

Zato je Zoe nenadmašan na kratkim relacijama i pri vožnji po gradu. Istraživanja pokazuju da 87 procenata evropskih vozača dnevno prelazi manje od 60 kilometara za upravljačem, a tada do izražaja dolaze niski troškovi eksploatacije.

Renault navodi potrošnju električne energije od 14,6 kW/h na 100 km, međutim u praksi valja računati na 17-19 kilowatt/sati. Ako u račun uzmemo cijenu električne energije, ispada da Zoe dopušta vožnju po cijeni od nekih 3 KM na 100 km!

Brzo punjenje baterije obavlja se u 400-voltnoj 3-faznoj utičnici: Za jedan sat dopuni se 90 procenata kapaciteta baterije. Baterija se preko kabla može priključiti na standardne 220-voltne kućne utičnice i napuniti za 8-10 sati.

Zabavno je voziti Zoe. Pritisak na start-prekidač motora i tišina… tek lampice na instrument tabli otkrivaju da je Zoe "pod naponom". Ručica mjenjača okrene se u položaj 'Drive' i odmah je dostupno 220 Nm najvišeg obrtnog momenta.

Potom lagani pritisak na pedalu gasa i počinje kretanje u carstvu tišine koje narušava tek šum vjetra i guma.

Do brzine 30 km/h Zoe se primjećuje po akustičkom upozoravajućem signalu koji zvuči kao NLO i izvrsno pristaje uz pojavu elektroautomobila. Vozač koji srčano pritisne pedalu gasa bit će pozitivno iznenađen dinamikom Zoea. Performanse elektromora snage 65 kW (88 KS) su dobre, strujni automobil je vrlo agilan i okretan, čak i pri nižim brzinama, savršen u gradskoj vožnji.

Renault zaslužuje pohvale jer je agilnost električnih automobila zahtjevan zadatak zbog velike težine vozila, preciznije baterija. S druge strane, baterije smještene u podnici vozila osiguravaju dobru raspodjelu težine i – u kombinaciji sa dobro podešenim ovjesom – brzi prolazak kroz krivine.

Upravljač daje dobru povratnu informaciju i dopušta dobro manevriranje kroz uske ulice. Snaga od 88 "konja" dovoljna je i za autoput, međutim tamo treba uvijek kontrolirati voznu autonomiju, odnosno činjenicu da se pri visokim brzinama baterije brže prazne. 

A to znači da je preporučljivo Zoe prebaciti u eko-mod, kada se snaga motora limitira na 60-ak konja, a značajno produžava vozna autonomija. Još jedan važan detalj povećava voznu autonomiju: Korištenje kinetičke energije.

Drugim riječima, pri kočenju i vožnji na nizbrdici energija se rekuperira i akumulira u bateriji.

Za upravljačem električne zujalice zagarantovano je privlačenje pažnje, iako se kreće na tihim đonovima. Zoe je dopadljiv, izvana kompaktan, plavi Renault amblem na kratkom "nosu", izduženi farovi, elegantne bočne linije. Nema nikakvih uglova i ivica. 

Unutrašnjost je u futurističkoj optici, ali svejedno jednostavna i pregledna. U sredini vlada veliki touchscreen Infotainment sistem R-Link koji se koristi kao tablet. Postoji samo nekoliko tastera na armaturnoj ploči, ali i brojni praktični pretinci raspoređeni u cijeloj unutrašnjosti. Sve je ukrađeno svijetlom bež bojom, čak i oplata ispod vjetrobranskog stakla.

Ponuda prostora je vrlo dobra, kako na zadnjoj klupi tako i u prtljažniku zapremine 338 litara. Prostor za kofere može se povećati na čak 1225 litara, međutim nije toliko praktičan za korištenje zbog neravne podnice. Lijep detalj je dvokružna pumpa sa kojom se automobil može grijati ili hladiti.

Zoe je veoma dobro opremljen pa već u baznoj verziji standardno dolaze klima-automatik, ESP sa kontrolom trakcije i podupravljivosti, ABS, šest zračnih jastuka, tempomat sa regulatorom brzine, LED dnevna svjetla, elektro-podizači prednjih stakala, multimedijalni sistem R-Link sa navigacijom…

Ispunjavanje visokih sigurnosnih standard potvrđuju ne samo uobičajeni vozni asistenti nego i pet zvjezdica na EuroNCAP crash testu. Budućnost definitivno pripada električnim automobilima kakav je Renault Zoe, ali ćemo se još debelo načekati da postanu svakodnevna pojava na našim cestama.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije