ADAC / Crash test: Koliko su sigurni mali automobili u frontalnom sudaru

15. 08. 2018. u 07:36:00 J. M.

Shares:0

Poboljšanje sigurnosti postalo je jedan od temeljnih zahtjeva koji se postavljaju pred automobilsku industriju.

Dok su svojevremeno bolju zaštitu mogli uživati samo vozač i putnici u velikim i skupim automobilima, danas se visoki sigurnosni standardi postavljaju i pred male četverotočkaše.

Koliko su zaista mali automobili sigurni pokušali su saznati eksperti ADAC-a, najvećeg europskog automobilskog kluba. Oni su odabrali tri mala modela – Škoda Citigo, Renault Twingo i Toyota Aygo – i simulirali njihov frontalni udes s pokretnom barijerom.

Škoda Citigo - undefined

Škoda Citigo

Crash test je simuliran u specifičnim uslovima: Udar pokretne barijere u zaustavljen mali automobil odgovara frontalnom sudaru dva automobile koji se kreću brzinom od po 40 km/h, a kontaktom je pokriveno po 18 procenata površine prednjeg dijela dva vozila.

Suočavanje sa skoro kosim udarcem koji obuhvata malu površinu prednjeg dijela vozila rizičnije je od standarnih frontalnih sudara i trenutno nije obuhvaćeno EuroNCAP crash testovima.

Renault Twingo - undefined

Renault Twingo

EuroNCAP simulira udar vozila u aluminijsku pregradu brzinom od 64 km/h, s 40 procenata prednje površine vozila: To odgovara frontalnom sudaru dva identična vozila koji se kreću brzinom od po 55 km/h.

Vratimo se ADAC-ovom testu koji simulira skoro svakodnevne udese na magistralnim i gradskim cestama. Ispitivanje sigurnosti putnika u udesu pokazalo je Škoda Citigo pruža "dobru" zaštitu, a Renault i Toyota "zadovoljavajuću".

Toyota Aygo - undefined

Toyota Aygo

Pobjednik testa – Škoda Citigo – osvojila je 13,1 poena zahvaljujući dobrom djelovanju zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojasa, Renault Twingo je na drugom mjestu (12,1), a Toyota Aygo (10,9) na trećem.

Pohvalno je što je putnička ćelija, prostor za preživljavanje putnika, ostao neoštećen u sva tri testirana modela. 

"Ispitana vozila pokazuju da moderna gradska vozila mogu izdržati simulirani sudar, ali proizvođači i dalje imaju prostora za poboljšanje", rekao je Reinhard Kolke, šef tehničkog centra ADAC-a.

NEMA KOMENTARA