Oldtimer s garancijom: U čast 45. rođendana ponosa Crvene armije

J. M.
Oldtimer s garancijom: U čast 45. rođendana ponosa Crvene armije
Poznati automobilski novinar Jeremy Clarkson ocijenio ga je najgorim vozilom što je isprobao, ruskim automobilskim novinarima nije jasno ko ga kupuje nakon što je tamošnja vojska zaustavila narudžbe.

No, UAZ 469 i dalje je popularan među seljacima, ljubiteljima prirode, lova i ribolova. Ali, i među posebnim automobilskim zanesenjacima koje privlači činjenica da mogu kupiti "nov oldtimer s garancijom".

uaz_469_jubilej_008.jpg - undefined

Foto: Avto Mail.Ru

Terenci UAZ dolaze iz grada Uljanovska koji se nalazi oko 900 km istočno od Moskve. Nekada Simbirsk, grad na rijeci Volgi je centar istoimene Uljanovske oblasti, a aktuelno ime dobio je po svom najpoznatijem žitelju Vladimiru Iljiču Lenjinu koga su zvali i Uljanov.

Fabrika automobila UAZ formirana je davne 1941. godine, kada je, u vrijeme prodora Hiterove Njemačke, Staljin bio primoran seliti industrijske pogone na istok.

Među preseljenim fabrikama nalazio se i moskovski ZIL, proizvođač koji će za vrijeme hladnog rata postati poznat po sovjetskim predsjedničkim krstaricama i vojnim kamionima. Odvajanjem od ZIL-a, u Uljanovsku 1943. godine nastaje UAZ.

UAZ 469, jedan od simbola Crvene armije i korpusa Varšavskog pakta, proizvodi se od 1972. godine. Iako je to na prvi pogled teško uočiti nesumnjivo je da su dizajneri 469-ke '70-ih godina prošlog vijeka bili inspirirani američkim Jeepom.

uaz_469_jubilej_010.jpg - undefined

Foto: Avto Mail.Ru 

UAZ 469 imao je zadatak ponuditi vrhunske terenske sposobnosti, biti pouzdan u eksploataciji i jednostavan za održavanje. Jednostavnost dizajna i izrade, te dostupni dijelovi značili su vrlo jednostavno održavanje.

Prvih godina nije bilo komercijalne verzije, ali zahvaljujući velikom broju proizvedenih primjeraka i izvozu širom svijeta malo kome je nepoznat ovaj kultni terenac.

Decenijama je potvrđivao svoje kvalitete, nisku cijenu, ali i neinventivnost i upornost sovjetske (ruske) autoindustrije.

Dakle, postojalo je mnogo razloga da UAZ 469 bude davno umirovljen, ali to se nije desilo. Štaviše, ovih dana predstavljena je specijalna serija od 469 primjeraka u čast 45. rođendana kultnog terenca čija je zvanična oznaka (od 2003. godine) Hunter.

uaz_469_jubilej_002.jpg - undefined

Foto: Avto Mail.Ru

Ali, svi ga znaju kao UAZ 469, između ostalog, i zato jer pripada klubu rekordera po dužini životnog vijeka – modelima poput Lade Nive ili Mercedesa G-klase koji se izrađuju godinama uz tek neznatne izmjene. Čak je i Land Rover Defender, koji se na off-road terenu jedini mogao mjeriti s UAZ-om, prošle godine otišao u historiju.

uaz_469_jubilej_012.jpg - undefined

Foto: Avto Mail.Ru

Jubilarnu seriju UAZ-a 469 pokreće dobro poznati 2,7 litarski ruski benzinac snage 112 "konja". Malo iznenađenje je odustajanje od originalnog robusnog 4-stepenog mjenjača koji je zamijenjen 5-brzinskim kineskim, preuzetim od tamošnjeg BIAC-a.

Sve ostalo je dobro poznato, tako slično originalu iz 1972. godine.

"Skoro godinu dana pripremali smo jubilarnu verziju. Donosili su nam razne prijedloge, kičaste, moderne. Na kraju smo se odlučili za dobro poznatu jednostavnost i minimalizam, ono što traže naši kupci", objasnio je Konstantin Rajevski, produkt-menadžer u UAZ-u.

uaz_469_jubilej_007.jpg - undefined

Foto: Avto Mail.Ru

Rečeno, učinjeno. Jubilarni model dobio je prepoznatljivu "pepermint nemetalik boju" s bijelim tvrdim krovom. Pritom je zadržao ono po čemu je poznati, između ostalog, i ručno uključenje "šper-diferencijala" na prednjoj osovini.

Cijena od 699.999 rubalja (nešto manje od 19 hiljada maraka) i terenske sposobnosti opravdat će mnogo toga, pa i spartanski enterijer i dizajn iz prošlog vijeka. UAZ 469, sretan 45. rođendan!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije