Tehnika / Mazda najavljuje revoluciju: Benzinski motor s dizelskim paljenjem

08. 08. 2017. u 11:57:00 Radiosarajevo.ba

Shares:25

Malo boljim poznavaocima automobilske tehnike poznata je razlika između benzinskih i dizelskih motora.

Dizelski motor je karakterističan po tome što nema svjećice, nego se u cilindru komprimira čist zrak, koji postiže toliku temperaturu da se - nakon ubrizgavanja goriva u cilindar motora - gorivo samozapaljuje.

Samozapaljenje se mora izbjeći kod benzinskih (otto) motora, a paljenje se vrši pomoću iskre koju baca svjećica u tačno određenom trenutku.

Iz različitog paljenja proizilazi druga velika razlika – odnos kompresije koji je znatno viši kod dizelaša.

Japanska Mazda je odabrala nekonvencionalan pristup – Skyactiv tehnologiju s najvišom odnosom kompresije benzinaca (Skyactiv-G) i najnižim kod dizelaša (Skyactiv-D).

Sada japanski proizvođač najavljuje pravu tehničku revoluciju: Skyactiv-X. Iza ove oznake krije se benzinac koji će se paliti poput dizelaša! Skyactive-X će biti prvi benzinac sa samozapaljenjem homogene mješavine goriva i zraka, kada bude kompriminirana u komori za sagorijevanje.

Mazda je već patentirala tehniku Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) kao dio Skyactiv-X tehnologije, a početak serijske proizvodnje očekuje se za dvije godine.

KOMENTARI (2)