Prije 50 godina: Predstavljen je osebujni Citroën M35, "sportski" Ami 8

J. M.
Prije 50 godina: Predstavljen je osebujni Citroën M35, "sportski" Ami 8

Citroën Ami bio je velikoserijski narodni automobil, zaslužan za motorizaciju brojnih Francuza, četverotočkaš koji se u proizvodnji zadržao punih 17 godina i to kroz dva modela – Ami 6 (1961-1969) i Ami 8 (1969-1978) - .

Malo je poznato da je na bazi "osmice" nastao automobil koji je bio svjetski raritet! To je M35, prvi Citroënov model koji je pokretao rotacioni wankel motor.

citroen_M35_005.jpg - undefined

Foto: Citroën

Sve je počelo sredinom 60-ih godina prošlog vijeka kada je nastao Comotor Company, joint-venture Citroëna i NSU-a. Oba proizvođača su u wankel motorima vidjela veliku perspektivu pa je Comotor kupio 850 hiljada kvadratnih metara za novu fabriku u kojoj će se sastavljati agregati.

Čast da prvi dobije wankelov motor iz nove fabrike dobio je M35, dvovratna coupé verzija Amija čiju je karoseriju izradio Heuliez. Ova francuska kompanija je u jesen 1969. napravila šest karoserija M35, ali je projekt kasnio nekoliko mjeseci.

Kada se pojavio na cestama, Citroën M35 pokretao je rotacioni motor zapremine 497,5 kubika (veličina koja odgovara 995 ccm klasičnog otto motora), snage 49 "konja", koji je pomalo nezgrapnom coupéu omogućavao maksimalnu brzinu od 144 km/h.

citroen_M35_007.jpg - undefined

Foto: Citroën

Pošto su wankel motori u to doba imali velikih problema sa pouzdanošću, Citroën je preko medija i svojih dilera pozvao dobrovoljce koji su dobili automobil na po šest mjeseci. Tako se došlo do brojke od 18 miliona testnih kilometara što je buduće kupce trebalo uvjeriti kako su wankelovi tehnički problemi – stvar prošlosti.

Prije nego je započela simbolična proizvodnja, Citroën je objavio kako će M35 biti komercijaliziran po cijeni od 14 hiljada franaka, odnosno tek malo jeftiniji od "ajkule".

Osim neobičnog izgleda i raritetnog motora, automobil je bio jedinstven i po hidropneumatskom ovjesu, a na boku svakog izrađenog vozila stajala oznaka "prototype Citroën M35" sa brojem prototipa.

citroen_M35_008.jpg - undefined

Foto: Citroën

Visoka cijena bila je glavni razlog zbog kojeg je finalizirano i prodato svega 267 primjeraka rotacionog Amija mada je bila predviđena proizvodnja 500 vozila.

Citroën ponudio otkup 267 prodatih vozila, ali većina vlasnika je to odbila. Međutim, francuska kompanija nije proizvela mnogo rezervnih dijelova, te većina primjeraka M35 više nije u funkciji ili su spremljeni po garažama.

Iskustva stečena sa M35, Citroën će primijeniti nekoliko godina kasnije. U oktobru 1973. nastao je Citroën GS Birotor koji je posjedovao vrlo sličnu mehaniku, ali je motor imao dva rotora čime je snaga narasla na 107 "konja".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije