Tržište / Njemačka dizel vozila nalaze kupce u jugoistočnoj Europi

28. 01. 2019. u 18:20:00 Radiosarajevo.ba

Shares:24

Mnogi od automobila koji koriste dizel motore u Njemačkoj nakon skandala sa ispušnim plinovima i zabrana vožnje sada imaju novu primjenu u srednjoj i jugoistočnoj Europi - nažalost ekologa.

U Rumuniji, koja je dugo vremena veliki kupac starih polovnih automobila iz zapadne Europe, povećao se broj registrovanih dizelskih polovnih automobila prema uredu za registraciju vozila od 2017. do 2018. za više od 31.000.

Poslovanje polovnim automobilima takođe raste u Češkoj Republici. Gotovo da bi se moglo govoriti o "invaziji", rekao je Petr Prikril iz Češke asocijacije dilera polovnih automobila, izvještava Indikator.ba.

"Uvoznici idu u Njemačku i koriste prednosti zbog kojih je njemački potrošač nesiguran".

Prema istraživanju tržišta polovnih automobila AAA Auto, jednog od najvećih u industriji u srednjoistočnoj Europi, 63 posto uvezenih polovnih automobila u Češkoj dolazi iz Njemačke - a 60 posto uvezenih polovnih automobila ima dizel motor. U susjednoj Slovačkoj, udio dizela bio je čak 78 posto.

Ovaj razvoj je uočljiv i kod njemačkih autodilera. Gotovo trećinu njih češće kontaktiraju strani trgovci, koji zatim kupuju i polovna dizel vozila. To proizilazi iz ankete novembarskog DAT Barometra.

U Češkoj Republici, kao i u Poljskoj, Hrvatskoj i Srbiji, ne postoje zone zaštite životne sredine.

"Još uvijek se vozi nesmetano i slobodno, bez ikakvih ograničenja", rekao je Prikril, koji tvrdi da zastupa oko 400 dilera.

"Kupac pita šta automobil guta, koliko troši - to je ono što ga zanima."

U prednosti je 20 do 30 posto ekonomičniji dizel.

Glavna stvar za srpske kupce je da su automobili jeftini, rekao je Slobodan Ćurguz, vlasnik dilera automobila u Beogradu.

To znači da su automobili stariji i da imaju više kilometara iza sebe.

Prema podacima Udruženja uvoznika motornih vozila u Srbiji, prosječna starost korištenih uvoznih automobila je dvanaest godina. Srbija je jedna od rijetkih zemalja u regionu Balkana koja još uvijek dozvoljava uvoz vozila Euro 3.

U Rumuniji, prema godišnjem izvještaju za 2018. udruženja proizvođača automobila Acea, automobili su u prosjeku bili stari čak 16 godina.

Nije mnogo bolja situacija u Češkoj i Hrvatskoj gdje je starost viša od 14 godina i Poljskoj gdje iznosi 13 godina. Za poređenje, u Njemačkoj, automobili su u prosjeku mlađi za više od devet godina.

Organizacije za zaštitu okoliša su ogorčene razvojem: "Južna i srednjoistočna Evropa ne smiju postati deponije za zastarjele proizvode koji zagađuju zrak", izjavio je Jan Pinos iz Pokreta Hnuti Duha u Pragu.

Nažalost, ekološka svijest zaostaje u regionu. Za mnoge, automobil je statusni simbol - što je veći, to bolje.

NEMA KOMENTARA