Prije 21 godinu / Na današnji dan: Događaj koji je promijenio automobilsku industriju

21. 10. 2018. u 18:02:00 J. M.

Shares:0

U jesen 1997. godine članovi Upravnog odbora Mercedesa sastali su se s veselim razlogom: Raspravljali su o predstavljanju novog Maybacha na sajmu automobila u Tokiju.

A onda su dobili poziv iz Švedske koji u prvi trenutak nije izgledao tako dramatično. Na jednom testu 21. oktobra 1997. godine prevrnut je Mercedes A-klase, a vozač Robert Collin završio u bolnici.

No, to nije bio običan udes nego u uvod u najveću blamažu u dotadašnjoj historiji premium proizvođača iz Stuttgarta.

Tek predstavljeni kompaktni Mercedes A-klase, prva trokraka zvijezda s prednjim pogonom, pao je na "testu losa".

Cilj testa je istražiti pri kojoj brzini je moguće naglo skrenuti na lijevu stranu ceste (kako bi se izbjegla prepreka-los) a potom naglo vratiti na desnu stranu (kako se ne bi sudarilo s vozilom koje dolazi iz suprotnog smjera).

Pošto divljač često zaluta na ceste na sjeveru Europe, ne čudi da je ovo ispitivanje, koje se ponekad naziva i "test dvostruke promjene trake", pokrenula redakcija švedskog magazina Teknikens Värld (Tehnološki svijet)

Pokazalo se da kod Mercedesa A-klase, kratkog automobile s visokim težištem, postoji opasnost od prevrtanja u ekstremnim situacijama. Bio je to ozbiljan udarac za reputaciju Mercedesa, ali je reakcija proizvođača bila munjevita.

Mercedes je investirao 250 miliona dolara u ugradnju ESP-a, sistema elektronske stabilnosti, koji je nešto ranije ugrađen u prestižni Mercedes S-klase.

Ne samo to, u naredne dvije godine svi modeli Mercedesa dobili su ESP, što je bio signal i ostalim proizvođačima, ali i zakonodavcima. Malo po malo, ESP je ugrađivan i u jeftinije automobile, sve dok nije postao obaveza u svim novim automobilima na europskim tržištima.

Smatra se da je ESP zaslužan za smanjenje udesa i stradalih u saobraćaju za 20-25 posto.

KOMENTARI (1)