Montirana i u Sarajevu: Prije 25 godina počela proizvodnja Škode Felicije

J. Mržljak
Montirana i u Sarajevu: Prije 25 godina počela proizvodnja Škode Felicije

Prije 25 godina, 17. oktobra 1994. godine, fabrika u češkoj Mladoj Boleslavi započela je proizvodnju Felicije, prvog modela Škode koji je razvijen pod okriljem koncerna Volkswagen. 

Do 2001. godine, Felicija je dostigla "tiraž" koji je nadmašio 1,4 miliona vozila, a od 1998, po principu CKD-montaže, izrađivana je i u fabrici Volkswagen Sarajevo. Mali Škodin automobil bio je dostupan u nekoliko karoserijskih izvedbi - hatchback, karavanski Combi, pickup, Van s visokim krovom.

skoda_felicia_vremeplov_002.jpg - undefined

Foto: Škoda

U odnosu na prethodnicu Škodu Favorit, VW je bio kompletno uključen u razvoj Felicije. Nakon predserijske proizvodnje 50 vozila u postrojenju u Vrchlabi, Škoda je 17. oktobra 1994. počela serijsku proizvodnju, a službeno predstavljanje desilo se 9 dana kasnije.

Tadašnji gradonačelnik Praga na Karlovom mostu polio je vodom iz Vltave tri automobila u češkim nacionalnim bojama. Ime Felicia nosio je kultni kabriolet na prijelazu iz '50-ih u '60-te godine prošlog stoljeća, a oznaka je podsjećala i na latinsku riječ za sreću - Felicitas. 

skoda_felicia_vremeplov_002.jpeg - undefined

Foto: Škoda

Zato je Škoda jedno od prvih vozila poklonila porodici koja je, skoro istovremeno s predstavljanjem Felicije, dobila četvorke!

Škoda Felicija u 5-vratnoj izvedbi nadmašila je Favorit 40 mm u dužinu, odnosno 15 mm u širinu, dok je prtljažnik uvećan za 21 litar.

skoda_felicia_vremeplov_006.jpg - undefined

Foto: Škoda

Karoseriju je karakterizirala znatno veća torzijska krutost, što je - u kombinaciji s novim nosačima točkova, poboljšanom geometrijom prednje osovine i dodatnim stabilizatorom za zadnje točkove - omogućilo smanjenje buke i poboljšanje udobnosti ovjesa.

Osnovni motor bio je Škodin 1,3 litarski 4-cilindrični aluminijumski benzinac, dostupan u izvedbama snage 54 ili 68 "konja". Od 1995. godine bili su dostupni agregati preuzeti iz VW Golfa - 1,6 litarski benzinac (75 KS) i 1,9 litarski dizelaš (64 KS).

skoda_felicia_vremeplov_003.jpeg - undefined

Felicia Combi (Foto: Škoda)

Iste godine (1995) stigle su i dodatne karoserijske izvedbe: Karavan Felicia Combi, potom privredni Vanplus i pickup zakotrljali su se s proizvodne trake u tvornici Kvasiny. 

Na temelju pickup verzije stvoreno je i oko 4.000 vozila za slobodno vrijeme Felicia Fun u žutoj boji. Od komercijalnih vozila kompanija je također proizvela gotovo 19.000 vozila koja su u Latinskoj Americi plasirane pod imenom Volkswagen Caddy (1996-2000).

skoda_felicia_vremeplov_007.jpg - undefined

Felicia pickup (Foto: Škoda)

Kupci Felicije mogli su naručiti opcije dotad nedostupne u Škodinim vozilima, poput ABS-a, do četiri zračna jastuka, klima uređaja, servo upravljača, prednjih sjedala grijanih i podesivih po visini, kožnih presvlaka…

U znak obilježavanja 100. godišnjice osnivanja kompanije 1995. godine, češki brend predstavio je i luksuzno izdanje Felicia Laurin & Klement. Nakon njega slijedile su i druge posebne verzije poput Felicia Atlante povodom Ljetnih olimpijskih igara godinu dana kasnije.

skoda_felicia_vremeplov_006.jpeg - undefined

Felicia Fun (Foto: Škoda)

Felicia je između 1995. i 1997. godine korištena kao Kit-Car u Svjetskom rally prvenstvu što je predstavljalo uvod u budući angažman Škode Octavije u WRC-u. 

U februaru 1998. Felicia je dobila facelift koji je uključio modernija prednja svjetla, novi gril hladnjaka, po uzoru na Octaviju, te dotjeranu unutrašnjost. U junu 2001. godine, nakon 1,401.489 napravljenih primjeraka Škoda Felicia je otišla u mirovinu, a nasljednica Fabia stigla je na tržište još 1999.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije