Goethe kao nadahnuće / Kraljevi vilenjaka: Zašto proizvođači kamufliraju nove automobile

28. 10. 2018. u 12:01:00 J. M.

Shares:0

Kada smo prije nekoliko dana objavili slike budućeg Škodinog modela – kamuflirane Scale – dobili smo pitanje: "Zašto proizvođači automobila maskiraju nove modele?"

Nema previše mudrosti pri objašnjenju glavnog razloga. Važna karika u razvoju novog automobila je testiranje na cesti, u uslovima realnog saobraćaja, kada se (mnogo bolje nego na fabričkom poligonu i stazi) mogu uočiti detalji potrebni za dotjerivanje serijskog modela.

Škoda Scala - undefined

Škoda Scala

Proizvođači pokušavaju što je duže moguće sakriti oblik novog vozila, sačuvati znatiželju javnosti za zvaničnu prezentaciju i stoga kamufliraju predserijske prototipove koji u finalnoj fazi razvoja obavljaju testne vožnje.

Mercedes je proizvođač koji je uveo mnoge tehničke inovacije u automobilskoj industriji, a zanimljivo da je "trokraka zvijezda" zaslužna i za kamufliranje predserijskih modela.

Početkom '50-ih godina prošlog stoljeća Mercedes je krenuo u razvoj novog automobila s pontonskom karoserijom kao nasljednika modela 170 S (W136), a u posljednjoj fazi kamuflirani predserijski prototipovi obavljali su testne vožnje.

Mercedes W120, prvi kamuflirani automobil - undefined

Mercedes W120, prvi kamuflirani automobil

Kada su fotoreporteri časopisa "Auto Motor und sport" 1952. godine "ulovili" maskirani Mercedes (budući W120), sliku su začinili parodijom na čuvenu Goetheovu baladu "Kralj vilenjaka" (Erlkönig).

U stilu Goethea, buduću limuzinu nazvali su "Daimlerovim najmlađim djetetom" i nesvjesno uveli novi izraz u njemački jezik. Naime, u stručnim krugovima danas je uobičajeno korištenje pojma "Erlkönig" za prototip ili predserijski automobil koji se kreće cestama prije oficijelne prezentacije.

Trend su prihvatili drugi proizvođači pa je testiranje kamufliranih protipova postao standard, a automobilski paparazzi čekali su sa spremnim blicevima i fotoaparatima.

Opel Astra - undefined

Opel Astra

Ne samo oni… Početkom '80-ih godina, tokom razvoja Lade Samare, kamuflirani automobil u okolini sovjetskog Togliattija toliko je zaintrigirao lokalnog vozača da je pri pokušaju pretjecanja i boljeg osmatranja – završio u jarku!

Vremenom su automobilski proizvođači spoznali da se kamufliranje automobila tokom finalnih testnih vožnji može iskoristiti za privlačenje interesa javnosti pa su, umjesto paparazza, sâmi počeli praviti i u medije puštati foto-galerije maskiranih budućih modela.

Ovim slikama, ali i doziranim informacijama, "podižu se tenzije" uoči zvanične promocije koja je posljednja epizoda prije dolaska na tržište.

 

NEMA KOMENTARA