"Golf s ruksakom" izrađivan je u Sarajevu: Prije 40 godina rođena je VW Jetta

J. M.
"Golf s ruksakom" izrađivan je u Sarajevu: Prije 40 godina rođena je VW Jetta

Iako je prva generacija Golfa, rođena 1974. godine, postigla zapažen uspjeh širom svijeta, uključujući i SAD, u Volkswagenu su znali da dosta kupaca i dalje preferira tradicionalni dizajn limuzine u odnosu na hatchback stil.

Zato je italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro (Italdesign), kreator VW Golfa, dobio zadatak da napravi limuzinu na bazi hatchbacka, prevashodno vodeći računa o zahtjevima američkih kupaca.

volkswagen_jetta_7.jpeg - undefined

Foto: VW

Giugiaro nije previše eksperimentirao: Dodao je klasični je prtljažnik na zadnjem dijelu Golfa, a naprijed ugradio pravougaone umjesto okruglih farova.

Tako je nastala VW Jetta koja je svjetsku premijeru doživjela prije tačno 40 godina, na sajmu automobila u Frankfurtu. Jetta je s Golfom dijelila platformu, tehniku, međuosovinski razmak od 2400 mm.

volkswagen_jetta_6.jpg - undefined

Foto: VW

"Ruksak" na zadnjem dijelu produžio je Jettu za 380 mm, na ukupno 4195 mm između krajnjih tačaka, što je iskorišteno za kreiranje ogromnog prtljažnika zapremine čak 510 litara!

Volkswagenova limuzina ponuđena je u izvedbama sa dvoja i četvero vrata, a verzije namijenjene američkom tržištu imale su četiri prednja fara zbog obaveze odvajanja kratkih i dugih svjetala.

volkswagen_jetta_4.jpeg - undefined

Foto: VW

U Europi se Jetta mogla pohvaliti nešto bogatijom opremom te kvalitetnijim presvlakama i tapacirunzima što se osjetilo i u cijeni: Baznom cijenom od 12.395 DM bila je oko 2.000 maraka skuplja od uporedivog Golfa I.

Jetta je ubrzo postala najprodavaniji europski automobil u SAD-u, Kanadi i Meksiku, ali je izostao očekivani odziv europskih kupaca. A kada je o Europi riječ, prva generacija Jette se na našem kontinentu izrađivala u samo dvije fabrike – matičnoj u Wolfsburgu i sarajevskom TAS-u!

volkswagen_jetta_1.jpeg - undefined

Foto: VW

Kupci u bivšoj Jugoslaviji nisu imali previše opcija pri kupovini – mogli su birati između 1,3 litarskog benzinca (60 KS) i 1,6 litarskog dizelaša (54 KS). U ostatku Europe bio je dostupan i bazni 1,1 litarski benzinac (50 KS), ali i jači motori – 1.5 (70 KS), 1.6 (85 KS), 1.6 Turbodiesel (70 KS)…

Prva generacija Jette ostala je u produkciji do 1984. godine, kada je, nedugo nakon Golfa "dvojke", predstavljena i druga serija limuzine. I Jetta II izlazila je s proizvodnih traka u Vogošći, a kineska verzija VW Jetta Pionier izrađivana je do 2013. godine! No, o VW Jetti II nekom drugom prilikom…

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije