VW / Dva legendendarna elementa za Golfa GTI stvorila je žena

17. 10. 2019. u 12:38:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Gotovo svaki automobilski entuzijasta zna da su karirana sjedišta i ručica mjenjača u obliku loptice za golf zaštitni znak Volkswagen Golfa GTI. Da li ste se ikada zapitali kako su ovi detalji našli svoj put u sportsku verziju najprodavanijeg njemačkog automobila?

Prije rađanja GTI-ja, Volkswagen je tražio način da oživi standardni enterijer Golfa. Dok je bombardovanje razvojnog tima raznim idejama trajalo, za oko im je zapala ideja jednog od prvih ženskih dizajnera, Gunhild Liljequist.

Prvobitno je dizajnirala kutije za slatkiše, ali je onda VW zaposlio u odjeljku za tkanine i boje 1964. godine. Nije dozvolila da od enterijera napravi karikaturu, već je uspijela da stvori dva dizajenrska elementa, karirana sjedišta i ručicu mjenjača u obliku golf loptice.

Legendarni dizajn sjedišta i ručice mjenjača - undefined

PrtScr: Legendarni dizajn sjedišta i ručice mjenjača

Inspiraciju za karirana sjedišta je našla tokom svojeg puta u Veliku Britaniju, gdje se susrela sa raznim kariranim obrascima visokog kvaliteta. “Crna boja je sportska, ali sam ja htjela boju i kvalitet”, kazala je Liljequist.

Golf loptica kao na vrhu ručice mjenjača je bila spontana ideja. “Samo sam iznela prvu asocijaciju koja mi je pala na pamet”, objasnila je ona. Vjerovatno nije ni bila svjesna da su ta dva elementa postala zaštitni znak Golfa GTI do dan danas, nekoliko decenija kasnije.

Njene inovacije u svijetu automobila se nisu završile sa enterijerom modela GTI. Godine 1987. dizajnirala je limitiranu seriju Golfa 1 kabriolet “Etiene Aigner” kao počast dobro poznatom proizvođaču kožnih modnih elemenata. Tokom dizajniranja ovog automobila, otkrila je iridescentnu perla foliju, koju se nanosila na površinu automobila kako bi dobila specijalnu završnu obradu. Njene inovacije su dovele do metalik boje koje vidimo na automobilima danas.

Liljequistse penzionisala 1991. godine, ali je prije toga kao što vidimo, ostavila značajan trag u automobilskoj istoriji.

NEMA KOMENTARA