Vremeplov / Dodge Charger: Razuzdana snaga kultnog američkog automobila

31. 07. 2016. u 12:00:00 Radiosarajevo.ba

Shares:0

Jedan je od simbola američke automobilske industrije, pravi predstavnik onoga što se naziva "muscle cars". Dodge Charger.

Još 1964. godine Dodge, dio Chrysler grupe, predstavio je studiju sportskog coupéa koji je – s "fastback" karoserijskim oblikom i velikim grilom hladnjaka – odgovarao duhu vremena.

Dvije godine kasnije otkrivena je serijska verzija koja je dobila ime Charger, no u biti se radilo tek o sportskijoj varijanti Dodge Coroneta. Charger je oznaka za srednjovjekovnog teškog konja kojeg je jahao oklopljeni vitez.

No, "pravi" Charger došao je 1968. godine i u svojoj najjačoj R/T varijanti od 426 kubnih inči (7 litara) razvijao je 425 KS. Sa manuelnim mjenjačem bio je u stanju dostići 100 km/h za manje od pet sekundi. Uz male kozmetičke zahvate model je ostao, praktično, nepromijenjen sve do 1975.

Kraj 60-tih i početak narednog desetljeća predstavljali su period razuzdanog porasta konjskih snaga. Svi američki proizvođači imali su, ne jedan, već nekoliko "muscle cars" u proizvodnom programu.

Kod Dodga je kulminaciju trenda označio Charger Daytona iz 1969. godine. HEMI motor je došao do vrhunca svog razvoja za NASCAR prvenstvo, pa je Chrysler potražio performanse u aerodinamici.

Charger je dobio "kapu" na njušci i ogromno krilo nazad, te bio prvi serijski automobil na svijetu koji je postigao 200 milja na sat (skoro 323 km/h). Dok se Daytona vrlo loše prodavala (kupci su je smatrali ružnom), rijetki preživjeli primjerci danas postižu basnoslovne cijene.

Obaveznom ugradnjom katalizatora "pravi" Charger je postao samo sjena svog imena, posebno četvrta generacija – dugački 2-vratni sedan – iz 1975. koji je već tri godine kasnije nestao iz proizvodnje.

To je bila dječija igra u poređenju s marketinškim promašajem iz 80-ih. Da bi se izvukao iz katastrofalne finansijske situacije Chrysler je 1983. napravio najjeftiniji američki automobil tzv. 'L-platforme' koji su pokretali anemični 4-cilindaraši, s prednjim pogonom i sirotinjskom opremom.

Uz coupé karoseriju su nataknuvši turbo punjač (zlo)upotrijebili "sveto ime" – Charger. Bez obzira što je L-platforma donijela novce u kasu, prodaja surogat Chargera bila je katastrofalna, pa je 1987. ime ugašeno, srećom, samo privremeno.

Chrysler je oživio ime Charger 18 godina kasnije. Novi model je dostojan nasljednik originala, a trenutno najjaču verziju pokreće 6,2 litarski V8 koji zahvaljujući kompresoru razvija čak 707 konja!

NEMA KOMENTARA