NPS / Sve spremno za koncert sezone: Surian, Šarić & sinovi u srijedu pred publikom

20. 03. 2017. u 23:27:00 V.A.Z.

Shares:80

Dva vrhunska pjevača, svaki sa po dvojicom sinova - takođe izvrsnih i dokazanih glasovnih mogućnosti - to je kombinacija koju će publika u Sarajevu imati priliku da čuje na koncertu u srijedu 22. marta.

Riječ je o svjetskoj senzaciji, muzičkom događaju pod nazivom Surian, Šarić & sinovi, na kojem će nastupiti solisti: Giorgio Surian – basbariton,  Giorgio Surian Jr. – tenor, Stefano Surian – tenor, Ivica Šarić – bas,  Ivan Šarić – bas,  Leonardo Šarić - bas. 

Ovoj sjajnoj ekipi muzičku podršku dat će orkestar Sarajevske filharmonije, Hor Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu, a na pultu će se naći maestro Ivo Lipanović. 

"Ideja je nastala prije nekih 4-5 godina u Zagrebačkoj filharmoniji tokom jenog neformalnog razgovora. Spominjalo se ko sve ima djecu koja su nastavila da se bave istim poslom i ja sam spomenuo svoje sinove koji su solisti. Leonardo je prije trideset godina ostvario svoju prvu ulogu u Narodnom pozorištu u ulozi Čobančeta u operi Ero s onog svijeta, a Ivan sa sedam godina pjevao Brittenovog Malog dimnjačara, što je veoma zahtjevna uloga. a Surian je takođe jednom prilikom spomenuo svoja dva sina koji su tenori. Zatim smo se u Splitu, u predstavi Samson i Dalila našli na istoj sceni Surian, moj sin Ivan i ja,  a Lipanović je dirigirao, i tako ideja dobila svoj zamah.  Dogovorili smo datum u Lisinskom. MI smo to tako slatko prihvatili i veselili se, ali kako se datum približavao, tako smo se počeli polako kajati (smijeh)...  jer treba opravdati očekivanja.  Vjerujte, to je trostruko preživaljvanje na sceni, i za sebe i za njih, velika odgovornost. Srećom, sve je prošlo fantastično, a publika i kritika bili su oduševljeni", prisjeća se Ivica Šarić. 

O fenomenu "očeva i sinova" na istoj sceni, maestto Lipšanović kaže: :

"U prošlosti, pogotovo u 18. u 19.  stoljeću, čest je bio slučaj glazbeničkih obitelji, da se nekoliko generacija bavi tim poslom. I danas ima takvih slučajeva, no rijetko se  može sresti obitelj isključivo pjevača.  Mi imamo sreću na ovim prostorima da imamo dva takva pjevača iznimnih karijera koji imaju sinove pjevače" kaže maestro Lipanović.

Da li je odrastanje u muzičkoj porodici  za mladog muzičara može biti prednost ili hjendikep - gledanja su različita. Maestro Šarić tvrdi da nije lako bilo njegovim sinovima Leonardu i Ivanu, koji su danas obojica solisti Opere NPS, da  se formiraju u mjuzičke umjetnike:

"Bilo da je sport ili umjetnost, to su situacije koje nisu jednostavne. To uvijek nosi sa sobom onaj problem da roditelji svoju djecu hvale bez pokrića. Mnogi roditelji bi htjeli da se njihova djeca bave istim poslom, ali vjerujte da sam ja svoje odgovarao.  Takođe, djeca uspješnih sportista ili umjetnika su u neku ruku hendikepirana jer ljudi očekuju da sin odmah bude kao otac, a to je onda preskakanje stepenica što nije dobro za karijeru".

Dirigent Lipanović misli ovako: Mi možemo psihološki raščlanjivati kome je teže ili lakše, ali ja mislim da u našem poslu ili jesi ili nisi. Po meni, očeva karijera ili karizma ti može biti samo poticaj i motiv da ga nadmašiš, a nikako hendikep. Ako je, pak, hendikep - onda to obično ne završi na dobro. U našoj struci je 95% teškog rada i 5% talenta. Ne može se  ni bez jednog, ni bez drugog".

Ivo Lipanović je sudjelovao u osmišljavanju programa ovog koncerta. Slušat ćemo najljepše arije iz opera Nabucco, Carmen, Čarobna frula, Figarova ženidba i druge. Program je nadasve atraktivan, što je potvrđeno i na koncertu u Zagrebu koji je često prekidan aplauzima i ovacijama, a tamošnja kritika opisala je ovu kombinaciju kao "svjetsku senzaciju". Koliko je važno da se od jednog umjetničkog događaja napravi i svojevrsna atrakcija, pitamo maestra Lipanovića:

"Pa to je vrlo važno, jer mi sve što radimo, radimo za publikul . Još uvijek imate jedan dio publike koja na koncert dođe slučajno ili nisu baš toliki ljubitelji - i njih treba zadovoljiti i privući da dođu i drugi put. Ovakvi koncerti su velika propaganda naše umjetnosti, a program se treba složoiti sa smislom za dramaturgiju. Naravno, program treba biti i edukativan, da ponudi manje poznate naslove, ali to treba ukomponirati s onim što ljudi vole, jer inače nema smisla., Naravno, u tome trebamo uživati i mi, muzičari. Ja sam danas rekao jednu rečenicu orkestru kad smo svirali Seviljskog brijača: Ako se ne smijemo svi, i publika i pjevači dok pjevaju, i muzičari u orkestru i ja dok dirigiram, onda nismo postigli cilj", otkriva maestro.

Ne sumnjamo da će i u srijedu, u dvorani Narodnog pozorišta u Sarajevu, publika biti oduševljena. 

NEMA KOMENTARA