U pećinama pronađeni DNK tragovi izumrle vrste ljudi

U pećinama pronađeni DNK tragovi izumrle vrste ljudi
Istraživači Španskog nacionalnog muzeja u Madridu pronašli su, u sedimentnim stijenama nekoliko različitih pećina, DNK tragove neandertalaca, prenosi BBC.

Uprkos tome što skeleti ovih prahistorijskih ljudi nisu očuvani, naučnici su sakupili uzorke njihove mitohondrijske DNK (mtDNA, genetski materijal iz ćelijskih mitohondrija), koji će biti poslani na dalja istraživanja.

“Ovo otkriće predstavlja ogroman naučni proboj. Sada s preciznošću možemo da kažemo koja vrsta hominida je naseljavala pećine”, izjavio je profesor Antionio Rosas iz nacionalnog muzeja.

Stručnjaci procjenjuju da su uzroci stari između 14.000 i 550.000 godina.

U pećinama su otkriveni i DNK ostaci brojnih izumrlih životinjskih vrsta, poput vunenog mamuta, vunenog nosoroga, pećinskog medvjeda i pećinske hijene.

Ovo otkriće dolazi nakon što su u sedimentima u pećini Denisova u Rusiji pronađeni novi ostaci Denisovana, pećinske podvrste Homo sapijensa koja je živjela u doba paleolita.

Španski stručnjaci vršili su istraživanja u suradnji sa stručnjacima iz Belgije, Francuske, Rusije i Hrvatske, prenosi b92