Za 8.500 eura možete posjedovati raritetniju coupé-limuzinu od Porsche Panamere

J. M.
Za 8.500 eura možete posjedovati raritetniju coupé-limuzinu od Porsche Panamere
/ Foto: MPM
Jedan od osnova tržišne ekonomije je odnos ponude i potražnje. Drugim riječima, raritetne stvari imaju višu, skoro astronomsku cijenu koja je najčešće vezana za ekskluzivnost izrade, skupu tehnologiju…

Automobili nisu izuzetak, ili ipak jesu, ako je suditi po neobičnoj coupé-limuzini čiji se preostali primjerci ovih dana nude skoro po bagatelnoj cijeni.

Priča je počela prije pet godina kada je TagAZ, Taganrogskij Auto Zavod, ruski pogon za sastavljanje licencnih južnokorejskih i kineskih automobila, objavio da je razvio svoj model.

I to ne običan automobil – koji bi trebao konkurirati Ladinim modelima – nego, ni manje ni više, coupé-limuzinu poput Porsche Panamere!

Javnost je imala vrlo malo informacija o razvoju automobila pod radnom oznakom PS511. Predstavnici TagAZ-a negdje su govorili da su samostalno razvili automobil, na platformi postojećih modela, na drugim mjestima ukazivali da su imali "pomoć azijskih inžinjera i dizajnera".

Na čeličnu šasiju postavili su plastično tijelo koje je izgledalo poput 5-vratne izvedbe Hyundai Coupéa. 

Trebao je to biti "Porsche Panamera i Aston Martin Rapide za siromašne". Automobil nazvan Aquila ("orao" na latinskom) mogao se pohvaliti krajnje nekonvencionalnim izgledom, ali gledano očima laika dizajn nije odstupao mnogo od skupljih coupé-limuzina (minijaturna zadnja stakla, coupéovska linija krova, 18-colski alu-točkovi…).

U unutrašnjosti su se prepoznavali instrumenti i prekidači iz starih Hyundaijevih modela, dok su centralna konzola i sjedišta koketirala sa sportskim modelima.

Za pogon je zadužen 1,6 litarski Mitsubishijev benzinac (107 KS), a jedini dostupni paket opreme uključivao je klima uređaj, vozački air-bag, ABS, elektro-paket…

Uz cijenu od oko 19.000 KM Aquila je najavljena kao najjeftinija svjetska coupé-limuzina, s planiranom proizvodnjom 15.000 primjeraka u 2013. godini, odnosno 50-ak hiljada vozila u narednoj 2014.

No, vrlo brzo je projekt došao u finansijski ćorsokak. Baš kad su prvi primjerci uručeni kupcima uz kamere fabričke press-službe, posao je propao pa je ostalo samo da se kupcima, koji su već izvršili uplatu, ručno izradi 2.000 primjeraka vozila. S bankrotom TagAZ-a 2014. godine činilo se da je u historiju otišla i Aquila.

Međutim, prije izvjesnog vremena, kao grom iz vedra neba, pojavila se informacija da je Aquila obnovljena u Francuskoj. 

Ruski biznismen Mihail Paramonov (bivši vlasnik TagAZ-a) osnovao je firmu MPM Motors u namjeri da prodaje plastični automobil u zapadnoj Evropi. TagAZ Aquila preimenovana je u MPM PS160 i ponuđena po cijeni od 13.000 eura.

Čini se da je i ovaj pogon otišao u stečaj. Ako je suditi po zvaničnoj internet stranici upravo traje rasprodaja preostalih primjeraka po cijeni od 8.500 eura. Ko želi za male pare posjedovati automobil raritetniji od Porsche Panamere i Aston Martin Rapidea trebao bi požuriti.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije